Eesti esitab Ameerika Filmikunsti Akadeemia 88. Oscarite võõrfilmi auhinnale mängufilmi “1944”, mille Eesti Filmi Instituudi valikukomisjon nimetas nominendiks ühehäälselt.
- Filmi "1944" võtted Tallinnas Foto: Postimees/Scanpix
Valik tehti Eesti täispikkade mängufilmide hulgast, mis esilinastusid 1. oktoobrist 2014 kuni tänavu 30. septembrini vähemalt seitsmel järjestikusel päeval tasulises kommertskinos. Valikukomisjonis olid Edith Sepp, Tiina Lokk, Andres Mänd, Tanel Toom, Siim Rohtla, Ivo Felt ja Jaan Ruus.
Edith Sepp ütles, et žürii arvestas filmi valiku juures vaatajate arvu Eestis ja rahvusvahelist levi. “Filmi vastu tuntakse huvi ka Põhja-Ameerikast ja tegemist on suurte levitajatega. Oscari võõrkeelse filmi Eesti nominatsioon aitab kaasa filmi levitamisele eelkõige rahvusvahelisel turul,” lisas ta.
Filmi tegevus hargneb 1944. aasta sõjasündmustes Eestis, Sinimägede lahingutest kuni Punaarmee Sõrve sääre vallutamiseni. Sõda näidatakse nii Saksa armees kui ka Punaväes sõdivate eestlaste silme läbi. Filmi juhtmotiiv on see, et teine maailmasõda oli eestlastele ka vennatapusõda.
“1944” esilinastus tänavu 15. veebruaril ja saavutas suurima vaatajaarvu, mida Eesti film esimese linastusnädalaga on kogunud - 44 879 vaatajat. 38 päeva pärast esilinastust ületas film 100 000 vaataja piiri. Seni on Eesti filmidest üle 100 000 kinokülastaja kogunud vaid 2002. aastal esilinastunud Elmo Nüganeni eelmine film “Nimed marmortahvlil”.
Film on valitud järgmistele festivalidele: Let’s Cee (Austria), Cameraimage (Poola), Kairo (Egiptus), Arras (Prantsusmaa), lisaks linastub film veel Balti filmipäevadel Oslos (Norra) ja Euroopa filmide programmis Washingtonis (USA).
Filmi operaator on Rein Kotov, produtsendid Kristian Taska (Taska Film/Eesti) ja Ilkka Matila (MRP Matila Röhr Productions/Soome). Peaosades Kristjan Üksküla, Kaspar Velberg ja Maiken Schmidt. Eesti produktsioonifirma enamusraha määrab vastavalt Oscarite reeglitele filmi eestimaisuse. Maailmas levitab filmi Eyewell AB (Rootsi).
Ka eelmise aasta Eesti võõrfilmi Oscari kandidaat “Mandariinid” (rež. Zaza Urushadze) valmis rahvusvahelise koostööna.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.